De Roospas spaarkaart gedigitaliseerd
Het Roospas spaarsysteem draait op de infrastructuur van CCV. CCV is één van de grootste organisaties in Nederland die zich bezighoudt met betaaloplossingen. Zij verstrekken onder andere de kaarten en administreren alle transacties die er plaatsvinden op het platform. Doordat we de app (via ons eigen back-end) hebben aangesloten op CCV kunnen we direct transacties opvragen van kaarten die gekoppeld zijn aan de ingelogde gebruiker.
Enerzijds is dat praktisch om overzicht te geven van het huidige saldo, hoe dat saldo tot stand is gekomen en wat er met het saldo kan worden gedaan. Anderzijds kunnen we zo ook een digitale stadspas presenteren, die los van de fysieke pas functioneert. Handig als je je fysieke pas even niet bij je hebt of zodat andere leden van het gezin mee kunnen sparen.
Een centrale MARCOM server
Met dit systeem creëren we tegelijkertijd één centrale marketing-communicatie server (MARCOM). Doel van een MARCOM is om een centrale point of access te vormen die niet afhankelijk is van externe factoren (downtime). Een MARCOM omgeving maakt het ook eenvoudiger om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen of alternatieve bronnen van informatie aan te sluiten op het systeem.
Digitaal sparen, offline uitgeven
Voor iedere euro die wordt uitgegeven bij ondernemers (die onderdeel zijn van het Roospas ecosysteem) wordt, na het scannen van de Roospas het corresponderende aantal punten automatisch bijgeschreven op het saldo van de pashouder. De gespaarde punten kunnen vervolgens offline ingewisseld worden voor een cadeau bij dezelfde ondernemer óf een andere gelieerde ondernemer.
De cadeaus worden tentoongesteld in een digitale “etalage” waarbij alle ondernemers gelijke kansen krijgen om hun cadeaus onder de aandacht te brengen. De Roospas-ondernemers hebben zelf de mogelijkheid om het puntenaantal van een cadeau en passende afbeelding van het cadeau te laten zien.
De etalage kan door de gebruiker worden gesorteerd op het benodigde puntenaantal of de naam van ondernemers, waardoor het eenvoudig is om te zoeken naar het perfecte cadeau. Uiteraard is het ook mogelijk om simpelweg geïnspireerd te raken door de volledige catelogus te bekijken, en wellicht zelfs een eventuele aanschaf iets langer uit te stellen. Om zo net iets verder te sparen voor dat ene ultieme cadeau.