Ontwerpen aan de hand van een huisstijl handboek
Correctbook heeft een sterk merk, met een krachtige propositie en idem huisstijl. Binnen het handboek van Correctbook worden vele elementen beschreven die we konden gebruiken binnen ons UX / UI design. Dit vereenvoudigde het creatieve proces. We hebben veel gebruik gemaakt van de offline elementen omdat de om de app als een fysiek product te laten aanvoelen. Zo vindt de app écht aansluiting met alle bestaande touchpoints.
Van tekstueel concept naar ontwerp en testbaar prototype in één week
In eerste instantie zijn we aan de slag gegaan met het tastbaar maken van het concept en de visie die Correctbook met de app had. Aan de hand daarvan konden we snel iteraties maken naar een design-fase waarin we binnen één week al een testbaar prototype hebben kunnen opleveren. De reactiesnelheid van het Correctbook team heeft hier een grote bijdrage aan geleverd.
Meertaligheid vanaf het begin
Duurzaamheid richt zicht niet enkel op Nederland dus vanaf het begin was al duidelijk dat we een internationale app zouden gaan neerzetten. Van meertaligheid in de app tot-en-met de inrichting van een wereldwijde App Store (met vertaalde screenshots).
Op dit moment is de app volledig beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans én Duits. Ook kunnen er eenvoudig op een later moment nieuwe talen worden toegevoegd, daar hebben we zelfs bij de keuze van lettertypes al rekening mee gehouden.