Ons helpt ons

PersonHelp app

.

PersonHelp biedt een laagdrempelige mogelijkheid om mensen met vragen of problemen aan verschillende experts te koppelen.

Online advies en coaching

PersonHelp is een platform wat erop gericht is om problemen van mensen op te lossen. Het idee: “Er zijn mensen die bepaalde problemen hebben, maar er zijn ook mensen met oplossingen”. PersonHelp is een initiatief om deze twee typen met elkaar in verbinding te brengen. Dus kom je er even niet uit en heb je hulp nodig? Gebruik dan PersonHelp!

De problemen die je kunt voorleggen zijn erg divers. Heb je bijvoorbeeld problemen met time-management? Weet je niet hoe je met je geld om moet gaan of weet je simpelweg niet welke vakantiebestemming het beste geschikt voor je is? Er is altijd wel een PersonHelp coach beschikbaar om je te helpen met je problemen, hoe groot of klein je problemen ook zijn.

Over dit project

Platforms

mobile

Klant
PersonHelp

Release
2018

Back-end & iPhone app

Voor PersonHelp ontwikkelde we een intelligent back-end met bijbehorende API's (in Elixir) binnen een AWS omgeving en een native mobiele app voor iPhone.

Directe communicatie via een app

De mobiele app stelt gebruikers in staat om door diverse onderwerpen te bladeren en vervolgens binnen deze onderwerpen een expert te selecteren. Vervolgens kunnen zij direct vragen stellen aan experts die zij geschikt achten door de profielen te bekijken. Een expert zal zelf beoordelen of hij/zij daadwerkelijk de juiste persoon is om antwoord te geven nadat hij een vraag toegezonden heeft gekregen, is dat niet het geval? Dan kan deze de vraag alsnog weigeren, hier zitten dan ook verder geen kosten aan verbonden voor geen van beide partijen.

Gebruikers: vragenstellers en experts

Er zijn in de app twee type gebruikers; vragenstellers en experts.

Twee verschillende rollen

Vragenstellers komen via de app snel in contact met domein-experts die normaliter onbereikbaar zijn vanwege te hoge drempels, vooral als het gaat om tijd, geld en motivatie. Experts kunnen via de app iets bijverdienen en ook de wereld een beetje mooier maken door mensen op een laagdrempelige manier te helpen zonder moeilijke intake gesprekken.

Experts hebben in principe dezelfde functionaliteiten in de app als vragenstellers, met als toevoeging dat zij inkomende vragen kunnen ontvangen en hierop reageren met een antwoord of wedervraag. Zo ontstaan er diepgaande gesprekken.

Vragenstellers kunnen zich ook aanmelden als expert binnen een bepaalde categorie, zodra ze zich hier voor aanmelden zal een medewerker van het platform contact opnemen om te kijken of de persoon daadwerkelijk geschikt is.

Het platform is vooralsnog niet geschikt voor ernstige medische situaties, daarom zijn categorieën die gerelateerd zijn aan gezondheid en psychische klachten bewust weg gelaten om verwarring te voorkomen.

Het platform

De eerste 10 berichten zijn gratis, hierna wordt er voor ieder bericht een microtransactie gerekend. Het grootste deel hiervan gaat terug naar de expert om deze te belonen voor de tijd en inzet, een klein deel gaat naar het PersonHelp platform om onderhoud en doorontwikkelingen mogelijk te maken.

Chat-functionaliteit

We hebben een chat service ontwikkeld zodat gebruikers direct één-op-één contact kunnen hebben met een zelf uitgekozen expert. Doordat we gekozen hebben voor Elixir als back-end taal is de chat zeer solide. Elixir is namelijk uitermate geschikt voor het ontwikkelen van systemen die schaalbaar moeten zijn en veel gelijktijdige verbindingen op moet kunnen zetten, zoals een chat.

Review achterlaten voor een expert

Na het afronden van een gesprek worden gebruikers in de gelegenheid gesteld een review achter te laten in de vorm van 1 tot maximaal 5 sterren. Er kan ook nog feedback worden gegeven die enkel door de expert zichtbaar is.

Altijd op de hoogte via push-notificaties

De app maakt gebruik van persoonlijke push-notificaties en algemene notificaties. Er kunnen berichten worden gestuurd naar iedereen voor communicatie over belangrijke updates. Voor de interactie met de expert hebben we een notificatie systeem ontwikkeld waarbij deze notificaties automatisch worden gestuurd zodra er nieuwe berichten klaar staan die nog niet zijn gelezen.

In de app zelf wordt ook bijgehouden of je bepaalde notificaties al gelezen hebt.