App ontwikkelaar zakelijke toepassingen

We bouwen regelmatig zakelijke apps en webapplicaties. Dit zijn apps en tools die vooral voor zakelijke doeleinden worden ingezet. Het gaat daarbij vaak om het optimaliseren van bedrijfsprocessen of zelfs een complete digitale transformatie. Zakelijke apps kunnen meerdere doelen hebben.

Interne app of juist richting je klanten?

Meestal ontwikkelen we apps voor de plek waar de eindgebruiker hem het meeste gaat gebruiken. Voor interne bedrijfs apps kan dat een lokaal werkstation zijn, een app voor de telefoon van de zaak of een ingebouwde tablet.

We ontwikkelen dan ook voor diverse platformen, zoals onder andere: Smartphones en tablets (iPhone, iPad & Android), Desktop (Windows & Browser), Wearables (Apple Watch, Tizen & Android Wear) en VR systemen (HTC Hive & Oculus Rift).

Ook hierbij geldt ons credo: platform onafhankelijk denken. We zoeken continu de beste oplossing voor de context waarin de gebruiker zich het meeste bevindt.

Winnaar van diverse awards

YipYip heeft de afgelopen jaren diverse awards in de wacht gesleept zoals de prestigieuze Lovie Awards en de lokalere Dutch Interactive Awards. We gaan hierdoor natuurlijk niet naast onze schoenen lopen maar we zijn er wel ontzettend trots op, met ieder project proberen we een verschil te maken!

Zakelijke app laten maken

Er zijn veel kansen die je kunt benutten met een zakelijke app maar uiteraard is een app niet de oplossing voor alles. Het werkt het beste als je een specifieke doelgroep kiest voor de app die je wilt laten ontwikkelen.

B2B app: Business to Business

Een app voor je eigen (zakelijke) klanten? Om ze bijvoorbeeld op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen rondom bestellingen of andere processen. Business to business apps kunnen ook worden gebruikt om eenvoudig informatie in kaart te brengen zodat fouten vooraf kunnen worden voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan het laten scannen van apparatuur of valideren dat een klant daadwerkelijk op een bepaalde locatie is.

B2C app: Business to Consumer

De communicatielijnen tussen bedrijven en klanten worden steeds korter en gebruikers verwachten ook steeds sneller een reactie. De meest bekende vorm van een B2C app is dan ook een Mijn omgeving app. Veel bedrijven geven hun klanten al toegang tot hun interne systemen (administratiesystemen, inkoopsystemen, reserveringssystemen) zodat ze in contact kunnen blijven omtrent supportvragen of zicht houden op de door hen bestelde producten of diensten.

Vanuit bedrijven geredeneerd kunnen ze dergelijke apps ook inzetten als extra verkoopkanaal door bij geleverde producten accessoires aan te bieden of het vervangen van onderdelen. Het feit dat klanten tegenwoordig nauwer met bedrijven willen communiceren is dan ook een grote kans om op in te spelen.

Digitale transformatie met een interne bedrijfsapp

Apps kunnen binnen een organisatie ook veel betekenen in het kader van digitale transformatie. Bijvoorbeeld de Schippers app die we ontwikkelde voor de Watertaxi Rotterdam; een compleet product waarmee schippers hun taxi-ritten, administratie en allerlei andere zaken digitaal kunnen regelen. Op deze manier wordt er veel tijd (en dus geld) bespaard, worden er minder fouten gemaakt en is er meer inzicht.

Denk je na over het digitaliseren van bedrijfsprocessen in een app? We denken graag mee of dit mogelijk is en hoe we de doelstellingen het beste kunnen behalen!